Passades aquestes primeres setmanes de confinament, durant les quals és probable que hagis hagut de reorganitzar la feina, apagar focs i fer un bon grapat de videoconferències, ara és moment de centrar-te de debò en sortir tan reforçat com puguis d’aquesta situació d’excepcionalitat.
Malgrat que ara no ho vegis clar, tens opcions i l’oportunitat d’implementar estratègies i accions per fer front a aquesta crisi. Està a les teves mans, fer que vagi be.
Per ajudar-te a prendre la iniciativa, m’agradaria compartir algunes estratègies i accions que ben segur que et poden ajudar o si més no, poden animar-te a passar a l’acció:
1. ESTIGUES PRESENT I SIGUES VISIBLE
Actualitza la web i les xarxes i comunica’t amb clients potencials.
- Demana aquells testimonis pendents als teus clients. Sabem que la recomanació o opinió d’altres és un factor clau per a decidir-nos en la compra de productes o contractació de serveis. I si encara no tens aquest espai creat, posa’t les piles!
- Actualitza el portafoli. És possible que tinguis pendent afegir algun projecte, fer-ne la traducció, incloure un logotip o un enllaç… No ho posposis més.
- Escriu un parell d’articles pel teu bloc pensant en el teu client potencial i en la seva situació particular en aquests moments d’excepcionalitat i fes-ne difusió a les xarxes. Fa un temps vaig escriure un article donant algunes pautes sobre com fer un bon post, pots consultar-ho aquí.
- En relació amb les xarxes, no oblidis revisar i actualitzar Google Business així com les descripcions de serveis. No està de més indicar la teva disponibilitat i serveis en línia, si és el cas.
- Fes correus als teus antics clients i aquells amb els quals tinguis possibles col·laboracions pendents. És moment per preguntar-los com estan o si necessiten alguna cosa. Si pots ajudar fes-ho i si en aquest punt pots ser proactiu millor. Fes una llista per no oblidar-te a ningú.
2. ACONSEGUEIX SUPORTS
Sol·licita ajuda, sigui econòmica com en l’àmbit de l’acompanyament i suport d’especialistes en la planificació estratègica del teu negoci.
- Si ets autònom, la Generalitat ha obert una línia d’ajuts de fins a 2.000 euros per a les persones treballadores autònomes –persona física-, que acreditin el cessament de la seva activitat econòmica com a conseqüència dels efectes del coronavirus. Aquí tens tota la informació.
- El Ministeri de treball també ofereix ajudes amb criteris semblants. Tanmateix, ambdues línies d’ajuts no són compatibles. Aquestes ajudes les podràs tramitar a través de la teva mútua si has hagut de tancar el teu negoci o si demostres una reducció significativa de la teva facturació.
- Aprofita el programa Consolida’t de PIMEC. Obtindràs de forma gratuïta formació, assessorament i suport d’experts per a temps determinat, amb l’objectiu de reforçar, enfocar o consolidar el teu projecte.
- Si et cal una anàlisi en profunditat del teu negoci o un acompanyament professional de llarg recorregut per a definir una nova estratègia per a la teva empresa o projecte tant en l’àmbit organitzatiu, de concepte de negoci, com de comunicació, assessora’t per un expert. Podem parlar-ne sense compromís en una primera sessió de valoració i orientació online gratuïta.
3. ADAPTA’T A LA NOVA SITUACIÓ
Renegocia i repensa serveis i productes.
- Que pots oferir en línia? No cal inventar-se un servei o un producte nou, es tracta d’adaptar la venda al canal online, sigui totalment o parcialment. Per exemple, si el que fas són reformes no podràs executar-les online, però sí que pots fer propostes de materials, dissenys o colors. Pots iniciar i avançar en la relació amb el teu client, oferir un primer assessorament partint d’una visita virtual a la casa… Les noves tecnologies donen per molt.
- Si la venda del teu producte o servei online no és possible, planteja’t l’opció d’oferir vals de compra per a bescanviar quan s’hagi superat el confinament, en la mesura de les possibilitats del teu model de negoci. Pensa que no tenir web no és necessàriament un impediment, sigues creatiu i cerca col·laboracions.
- Tingues en compte que amb els teus proveïdors, treballadors o els arrendadors del teu local comercial o espai de treball, ara més que mai formeu un equip. Us necessiteu mútuament, així que busca la manera de flexibilitzar pagaments i arribar a acords. Planteja la situació directament i amb honestedat i pensa que aquesta és una situació temporal.
4. EMPATITZA, SIGUES SOLIDARI I PROMOCIONA’T
Pots oferir algun servei gratuït en línia? Ara és el moment.
Moltes empreses estan oferint serveis gratuïts online, assessorament, continguts o formació de forma gratuïta, i sí que ho fan per ajudar però també perquè saben que el confinament acabarà i el client potencial recordarà aquelles empreses i professionals que van ser empàtics i solidaris.
Espero que aquestes 4 estratègies s’ajustin a les teves possibilitats i model de negoci o t’hagin inspirat i motivat.
Si vols aprofundir en alguna d’elles i que t’ajudi a definir accions concretes adaptades a la teva empresa i al teu client, no dubtis en contactar-me!
Ens en sortirem!
#fesquevagibe